Az a világ, amit megteremtesz.

:: grateful | I am ::

:: grateful | I am ::

A "Mentőexpedíció" hatásai

2016. május 03. - Szánti Dominika

Ma reggel nincs jó kedvem. Vannak tippjeim, mi lehet a konkrét oka, de most épp nem tudok tenni ellene, csak elfogadni. Az meg néha nehéz. Ma pont az.

Korán keltem, a szokásos hajnali 4-nél is korábban :) Készülök a szombati nlp-s vizsga előadásomra. És elmentem Mázsaházba. Hogy az egyik edzőmet idézzem: "Domi minden rendben? Ma nem áramlik a chi" :)
Pedig az edzés sem volt különösebben nehéz, bár a körök végén a húzódzkodást minden alkalommal megszenvedtem. Ilyenkor egy egész Háború és béke hangzik el a fejemben, a mutató valahol a "mit keresek én itt?" és a "de itt vagyok, és kihozom belőle, amit lehet!" között ingázik egyfolytában. És néha kiakad a mutató :)

nagyigaz_2.jpg
Tegnap megnéztem a Mentőexpedíció c. filmet. Nagyon tetszett. Mozgalmas film, inspiráló. Tudom, nem igaz történet, de akkor is, számomra a mondanivaló ugyanaz. A csávót véletlenül ott hagyják a Marson és arra rendezkedik be, hogy 4 évig (az általa ismert arra tartó következő küldetésig) túl kell élnie valahogy. Egy percig nem merül fel benne az, hogy feladja. Miközben néztem a filmet, végtelenül hálás voltam a meleg lakásomban, a puha kanapén sós mogyorót nyammogva, elég oxigénnel... Ez már túlzásnak hangzik? Akkor azt javaslom kedves Olvasó, ne kövesd tovább a blogomat ;) Néha ennyire hálás tudok lenni, és igazából a végcél az, hogy ez állandó legyen. Jelenleg olyan pszichológiai kutatásokat keresek a neten és könyvtárakban, amik a hála érzés testre és szellemre ható jótékony hatását bizonyítja. A jövőben erről is fogok nektek írni, hihetetlen érdekes és kimeríthetetlen téma.
De kanyarodjunk vissza az edzéshez. Épp a sebeimet nyalogatom a 4. körben, és jön a nem kedvelt húzódzkodás. Eszembe jut a film, hogy basszus, ő az életéért küzd, és a körülmények ellenére teszi ezt jókedvűen. (Gondolom, így van megírva a könyv. Biztos voltak rossz napjai, de arról keveset szól a film.) Én meg itt szenvedek pár nyamvadt húzódzkodástól? Megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy néha akár  úgy is tudom mesterségesen motiválni magam, hogy "mi lenne, ha az életem múlna rajta? Akkor is a kifogásokat keresném?"
Húú komoly és mély témák felszínét kezdtem el kapargatni, most épp ez jött ki belőlem. Ez csak nagyon a felszín, ezen a következő napokban, hetekben, hónapokban el fogok gondolkodni. Előfordulhat, hogy egy új Háború és béke íródik majd belőle, és akkor már nem csak a fejemben lesz :)
mentoexpedicio.jpg
Hogy mi volt ezzel a poszttal a tervem? Természetesen az, hogy azt higgyétek Jedi vagyok :D
Leginkább csak kiírni magamból, valószínű nem vagyok egyedül az ilyen belső monológokkal és "csatákkal"... Érzések jönnek, mennek. Ha észreveszed őket, az már óriási előrelépés.

A bejegyzés trackback címe:

https://halagondolkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr768682852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása