Az a világ, amit megteremtesz.

:: grateful | I am ::

:: grateful | I am ::

2 perces gyakorlat, amivel könnyebben állsz stresszhelyzet elé

2017. május 17. - Szánti Dominika

Többször láttam ezt a videót és a napokban ismét előkerült egy beszélgetés során. Ezt jelnek vettem, hogy megosszam veletek is. Mert szuperhasznos ismeretnek tartom. Amy Cuddy amerikai szociálpszichológus előadása arról, hogy testbeszédünk hogyan képes befolyásolni állapotunkat, érzéseinket és ezen keresztül viselkedésünket.

embrace-your-power-influence-will-follow-15-638.jpgKutatások szerint, ha két percig tartjuk ezt a pózt, az 20% tesztoszteron növekedést és 25% kortizol csökkenést eredményez testünkben. Ettől magabiztosabban, kényelmesebb érezzük magunkat, könnyebben reagálunk a stresszhelyzetre.

Sokszor úgy vagyok vele, hogyha egy számomra szimpatikus, nagy tudású, hiteles emberrel találkozom, és hallok tőle valami hasznosat, kipróbálásra érdemeset, akkor van, hogy utána sem járok, csak egyszerűen kipróbálom a hallottakat. Szeretek tapasztalati úton tanulni. Mikor először hallottam, meg sem jegyeztem a pontos számokat. Mennyi kortizollal lesz bennem kevesebb? Mindegy volt, csak elkezdtem csinálni és működött.

Volt, hogy a hotelben egy komoly üzlet megszerzése előtt bevonultam a wc-be és ácsorogtam 2 percig, hogy flottul menjen a szálloda bemutatása, anyagaink prezentálása. (Az irodában csak úgy a kollégák előtt még nem mertem felvállalni az ácsorgást :) Előfordult, hogy edzésen maximum súlyokkal dolgoztunk és több sikertelen kísérlet után visszamentem az öltözőbe, adtam magamnak két percet, és végül sikerült a nagyobb súlyt felemelnem. Azóta már utána jártam a tudományos hátterének, meg a pontos számoknak is, Amy Cuddy könyve (Jelenlét-így beszél a tested) is felkerült a listámra. A mai napig alkalmazom a mozdulatot egy-egy tréning előtt, vagy edzéseken.

Érdemes kipróbálni, közben megfigyelni magatokat. Kívánom, hogy hasznotokra váljon!

A bejegyzés trackback címe:

https://halagondolkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr2412510325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása