Az a világ, amit megteremtesz.

:: grateful | I am ::

Lelassulás, napi rutin

Kössetek barátságot a fejetekben dumáló kismajommal :)

2017. február 08. - Szánti Dominika

4aae1907eaf2915352a06f5ff9101c13.jpgA januári hónapom nyugalmasan telt. Már-már azt mondanám, túl nyugalmasan. Bevallom, kezdetben rosszul éltem meg, nem volt könnyű rátalálnom, hogyan tudom motiválni önmagam. Aztán rövid nyavajgás után átkereteztem a gondolataimat, elfogadtam, hogy most ez van, ez az időszak többek között arra szolgált, hogy feltöltsem a pihenés raktáraimat. Nem mellékesen alkalmam nyílt nagyító alá helyezni szokásaimat, mi hasznos belőlük, mi káros, mi tesz igazán boldoggá és mi rombol. Kíváncsi voltam, egy-egy napi rutin megváltoztatása milyen hatással lesz a hangulatomra és kihasználtam a szabad időszakot a kísérletezésre.

Nektek van kialakult napi rutinotok? Jól működik? Általában erősek és energikusak vagytok mindennapjaitokban?

Megosztom veletek néhény tapasztalatom, hátha nektek is segít "szokás-leltárt" tartani.

Napi rutinom újragondolásában többek között a Slow Budapest Anti-határidő naplója segített és segít most is, amely minden hónap elején ösztönöz arra, válasszak egy aktuális slow tevékenységet, amiben elmélyülök, lelassít, kikapcsol.  Például olyan kérdéseket tesz fel, hogy mi a célom az aktuális slow tevékenységgel és konkrétan hogyan tervezem kivitelezni. Majd hónap végén arra sarkall, gondoljam át, mennyire sikerült a célhoz közelebb kerülni, hogy éreztem/érzem magam, milyen buktatókkal szembesültem, ha volt ilyen.

A januári hónapban az olvasást választottam. Eddig is olvastam, de kissé rapszódikusan. Hol volt kedvem, hol nem. Még az olyan könyvek esetében is így volt ez, melyek érdekeltek. Leginkább este az ágyban tettem, és folyton belebóbiskoltam. Amikor nem volt kedvem hetekig kinyitni a könyvet, kiestem a történetből és végképp elveszett a motivációm. Egy barátnőmmel beszélgettünk erről, aki azt tanácsolta, találjak egy fix időpontot a napomban, amit rendszeresen tudok tartani és olvassak el minden nap 5 oldalt (vagy amennyi nekem kell ahhoz, hogy benne tudjak maradni a történetben). Így éves szinten minimum 10-15 könyvet is el tudok majd olvasni. Nekem való terv, gondoltam. Ezzel párhuzamosan vettem észre azt a rossz szokásom, hogy a reggeli kávé mellett a közösségi média és a netes pszicho cikkek 30-40 percre is beszippantanak. Hopp már meg is van, mi helyett férhet be az az 5 oldal. A reggeli kávé társa az olvasnivaló lett, még pizsiben, a kanapén. Imádom. Ezzel újra visszakerültem az olvasás körforgásába, kedvem van folytatni délután is, velem jön, ha utazom, van, hogy elmegyek egy kávézóba és ott merülök el benne. Már a harmadik könyvet olvasom az idén (átlagban 250 oldalasak). / Itt benyomnám magamnak a sorozatokból ismert taps gombot :)) /

Korábban említettem, hogy most a pozitív pszichológiával kapcsolatos könyveket bújom. Itt következik a második új szokásom. Az egyik könyv többféle meditációt is bemutatott, egyszerűnek tűntek, így kipróbáltam. Csak 10 percesek. Mikorra iktattam be? Reggelre! Nyilván ez is belefér még a fél 6-kor / 6-kor kezdődő edzés elé :)) Ezt az új szokásomat 2 hete gyakorlom minden reggel, mindig más típusú meditációt végzek, így változatos. Megesik, hogy nem tudom teljesen mederben tartani a cikázó gondolataimat (a kismajmot - lásd később), ennek ellenére érzem magamon jótékony, frissítő hatását. És szinte teljesen elhagytam a reggeli "telefonnyomkodást" is.

Ez csak a reggeli rutinom egy része. Ezen kívül felülvizsgáltam a mozgás (mikor-mennyit-mit), alvás, főzés (februári slow tevékenységemnek választottam), étkezés (mikor-mennyit, örök téma...), emberi kapcsolatok, családi és baráti viszonyok ápolása témaköröket is.

Nyugalom! Ahhoz, hogy rájöjjetek, melyek a támogató és gátló szokásotok, nem kell egy üres hónap, sem egyedüllét. Nekem azért alakult most így, hogy lekössem magam. Annyi szuper tevékenység van, ami megállít, kikapcsol, de bőven elég egyszerre csak egyet kipróbálni, 2-3 hétig gyakorolni és csak megfigyelni magatokat. Nem napi fél órákról beszélek, amiről elsőre úgy tűnhet, képtelenség az időbeosztásotokba bezsúfolni. Csak 5 perc ülés a csendben egy csésze teával ebéd után. Esetleg 10 napüdvözlet napindítónak. Vagy megváltoztatni az alvási szokásotokat. Esetleg minden hét hétfőn este 7-kor felhívni szüleiteket és figyelmesen beszélgetni velük. Bármi. A lényeg, hogy ismerjétek ezt, mint lehetőséget, ha enerváltak vagytok vagy hosszabb időszakon keresztül rosszkedvűek, azon így is lehet javítani. És közben legyetek hálásak. Nyilván :))

Persze azoknak is van megoldás, akiknek csak 2-3 másodpercük van meditálni :) Nemrég jött szembe velem ez a rövid videó. Annyira jópofa ez a szerzetes, ahogy viccesen mesél a fejünkben élő kismajomról, aki folyamatosan magyaráz. Tetszik a mondanivalója: "2-3 másodpercre is meditálhatunk. Bárhol, bármikor." Nem kell ezt túlmisztifikálni, egy-egy tudatos levegővétel is hasznos.

 Kellemes kísérletezést, lelassulást. Kívánom, hogy kamatosan térüljön meg a befektetett energiátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://halagondolkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr5512189732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.