Az a világ, amit megteremtesz.

:: grateful | I am ::

:: grateful | I am ::

Japán kalligráfiák – „Köszönetet érezni”

2016. április 13. - Szánti Dominika

Japán kalligráfia (Shodo) a japán írás művészete. Egyike a japán művészeti ágaknak, amit a tudatosság művészetének is szoktak emlegetni. Nem vagyok a téma szakértője, sőt csak azért kezdtem kicsit utána olvasni, mert ezt a képet kaptam egy mázsaházas edzőmtől/segítőmtől, aki elmélyülten foglalkozik ezzel. Így nem is mesélek hosszan róla, nem tudnék hitelesen. Ez a poszt most azért készült, mert nap, mint nap találkozom a hála érzésével és jeleivel, néha nagyobb dózisban jön, most épp ezzel a kalligráfiával:

Kansha = Hála

kansha-v.jpg

Fenti jel jelentése: érezni

Lenti jel jelentése: köszönetet

Kaptam egy könyvet is: Pascal Krieger - Ten Jin Chi, or a Calligraphical Approach to Budô

Nem terveztem hosszasan tanulmányozni, csak a bevezetőt olvastam. Pascal leírja, hogy miért kapta ezt a címet a könyv. Ten – Jin – Chi azaz Menny – Ember – Föld, ami azt fejezi ki, ahogy az Ember érzelmi fejlődésével egy hidat képez a Föld (alapok) és Menny (spiritualitás) között.* Találó metafora nem? Döbbenet, hogy egy-egy mondat milyen hatással tud lenni. Már önmagában ez a leírás annyit adott nekem, hogy lehet, terveim ellenére egyszer mégis elmélyülök ebben…

Mindenesetre a #hálagomb-ot nyomom rendesen. Tegyetek így ti is ;)

*A félrefordítást elkerülve így szól angolul: „Man as the bridge between Heaven and Earth making a whole, but rather, as a progression beginning at the Earth level (basics and basic techniques) evolving towards Man (emotion, sensitivity) to end in Heaven (Spirituality)”

A bejegyzés trackback címe:

https://halagondolkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr848602104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása