Az a világ, amit megteremtesz.

:: grateful | I am ::

:: grateful | I am ::

Hálagomb. Te is meg tudod nyomni magadon.

Néhány tipp, hogyan kezdd el még ma.

2016. március 15. - Szánti Dominika

4967eed687197f7a404c4c46d5c81e90.jpg

Stílusosan a blog nevéhez kapcsolódó témával kezdem. Mindig is pozitív hozzáállású voltam, de erre még rá tudtam tenni sok-sok lapáttal és azóta ez is csak jobb lett. Megosztok veletek pár tippet, amik nekem beváltak és kisebb mérföldkövek lettek az életemben.

  • 100 happy days. Találj valamit a napodban, ami boldoggá tesz, örökítsd meg és tedd közzé 100 napon keresztül folyamatosan. Két évvel ezelőtt a legjobb barátnőmmel megcsináltuk, nem posztoltuk közösségi oldalra, csak egymásnak küldözgettük, rövid beszámolót mellékelve. Nem volt nehéz nap, mint nap találnom valami különlegeset, viszont 30-40 nap után azt vettem észre, hogy nem tudok nem jó dolgokat találni. Megsokszorozódtak.
  • Egyszer Évától azt a házi feladatot kaptam, hogy írjam, össze mennyi mindenem van. Ez elsősorban az anyagi világra vonatkozó hálát fejezte ki, de végtelenül hosszú lett a lista, kezdve 24 pár cipőmtől (akkor szembesültem vele, mennyi van), a botmixeren, sminkkészleten keresztül egészen az apróságokig. Napokig készült a lista. Például utána sokáig nem is vettem ruhát. Írj listát és meglátod, csak a materiális világot tekintve mennyi mindened van.
  • Kezd el azt is felírni, hogy mennyi apróságot kapsz másoktól. Ez is egy házim volt anno :) Például egy napi felsorolásom részlete így nézett ki: egy szál virág nőnapra; egy szelet alma, amivel megkínált a kollégám; egy kedves bók; egy felajánlás, hogy hoznak nekem gyümölcsöt a piacról; egy ebéd a személyzeti étkezdében; vagy az a 100 forintos, amit a piacon találtam a földön. Ne tekintsünk semmit magától értetődőnek, írjunk fel mindent külön, minden apróság megérdemel egy említést a felsorolásban.

(Ezt akkor is alkalmazhatod, ha látszólag pénzügyi gondjaid vannak. Vedd észre, hogy az anyagi világban mennyi mindent kapsz az élettől, és mihelyst meglátod, egyre és egyre csak több fog megtalálni.)

  • Helyezd át a figyelmed, ha gondjaid vannak. Elmesélek egy történetet: Egyszer elkövettem egy adminisztrációs hibát a munkahelyemen, amire egy évvel később derült fény. Elég nagy galiba keveredett belőle, plusz munkák, hosszabb folyamat, mire megoldódik. Hála 1: Sokkal nagyobb gond is lehetett volna belőle. Hála 2: Átgondoltam, hogy mit tanít ez nekem és megköszönöm, hogy nem egy még ennél is komolyabb leckét kaptam. Hála 3: A történet úgy folytatódik, hogy ezen a förtelmes napon hazamentem és égett egy gyertya a lakásomban, amit reggel gyújtottam meg. A lakás egyben volt... Mérhetetlen hálát éreztem. Küldött egy jelet az élet, hogy „itt az idő jobban odafigyelni! De vigyázok rád.” Nem azt mondom, hogy mindenen rögtön át kell lendülni, sőt. Gondoljuk végig, melyik történés, miért érkezett az életünkbe, mit tanít. Aztán lépjünk tovább és már a megtanultak birtokában, hasonló szituációban a legközelebbi próbatételnél helyt állunk.
  • Megerősítések. Mint minden, a hálagondolkodás is tanulható. Először felírogattam magamnak a tükörre, a szekrényre ragasztgattam ezzel kapcsolatos mondatokat. „Tehetős vagyok, mindenem megvan, amire épp most szükségem van” vagy „Mindenre van időm, ami számomra fontos és szükséges”. Nap, mint nap tudatosan emlékeztesd magad, előbb utóbb zsigerileg beléd ivódik, és nem tudsz nem hálás lenni.

 

Utóirat: Mai nap különleges részlete, amiért hálás voltam: A mosásba belekeveredett egy papír zsebkendő, de mit ad Isten, kicsapódott a mosógép ajtajához és ott ragadt. Fél úton figyeltem fel rá, hogy ott van, de közben folyton mozgott, sanszos volt, hogy bekeveri a víz. Nem tette :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://halagondolkodas.blog.hu/api/trackback/id/tr798480264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása